Skip to content

När försvinner Arktis?

2007-09-25

Al Gore-filmen är ju grymt bra. Och i DN stod följande att läsa här om dagen. Frågan är när isen runt nordpolen tinat bort. Jag tänkte att vi kan ordna en liten omröstning. Vinnaren får en god öl.

Fråga: När försvinner Arktis?

Jag lägger min gissning på om 12 år.

/j

4 kommentarer leave one →
  1. 2007-09-25 18:57

    vinnaren får tyvärr en ljummen öl…

  2. 2007-09-26 06:17

    Äsch, jag tror Arktis smålter innan vintern är så varm att mintemperaturen är över 15 grader. I värsta fall kan vi lägga ner dom djupt i havet. Ska väl ta ett tag innan det blir ljummet i Landsortsdjupet?

    Jag lovar att det blir en sval öl. Om inte annat får jag väl stoppa i sista biten av Arktis i ölglaset.

  3. Yours truly permalink
    2007-10-01 16:48

    Vi skyndar oss dit, jag tror man kan flyga dit på Eurobounspoäng, iaf till Svalbard… Ehmmm.

  4. Mais permalink
    2007-10-03 09:31

    Min gissning är att det kommer dröja 18 år innan isen är helt borta.

Kommentera

