Skip to content

1984, fast 2008

2008-06-17

Om morgondagens omröstning går som alliansen vill så kommer du inte kunna läsa det här utan att FRA har tillstånd att avlyssna det. Och alla dina mejl som går via utlandet, all chat, allt… Alla dina mejl till mig får staten läsa, utan brottsmisstanke. Låter det som en bra idé?

Går förslaget igenom så ställer jag upp att hjälpa alla som vill kommunicera med mig att göra det krypterat via mejl och chat. Ska vi prata om något viktigt får vi träffas istället. Ty ifall ett system kan missbrukas så kommer det så att göras.

Det här kanske blir min sista blogpost här, framförallt om förslaget går igenom. Men av de få jag skrivit så är det den enda som är viktig.

Mejla dina politiker och sväng förbi riksdagen i morgon, onsdag klockan 8.

http://stoppafralagen.nu/

3 kommentarer leave one →
  1. 2008-06-17 18:05

    Skulle du inte låta bli att skriva om politik här från början? Fast jag kan ju förstå att du väljer att frångå dina principer i detta fall…😉

  2. kryptologen permalink
    2009-04-29 19:44

    då är det nog dags att du uppdaterar dina krypteringsnycklar!
    samt publicerar dom!
    jag hittar inte ens din hemsida via google (kths omdirigeringar funkar kass, privata sidan verkar vara tom?)

  3. 2009-04-30 05:08

    Det blir en uppdatering på det snart.

Kommentera

